16. jan. 2016

Slet nu bare Tinder


Så sent som i går lovede jeg min veninde at jeg ALDRIG ville hente Tinder. Amar' halshug.
Jeg er en af de heldige få der aldrig har haft Tinder. Jeg ved godt hvad du tænker nu... nej, det er ikke fordi jeg er frigid og kynisk. Da Tinder indtog datingverdenen med storm var jeg i et seriøst forhold, og måtte nysgerrigt og meget ivrigt følge med i mine veninders tinder-eventyr og heppe fra sidelinjen. Nu hvor jeg er blevet single har Tinder mistet sin tiltrækningskraft. Jeg er ikke længere nysgerrig, bare lettere frastødt. Tinder har haft sin storhedstid, og det er blevet tydeligt at mediet har sine (store) begrænsninger.

Faktisk vil jeg opfordre dig til at slette Tinder LIGE NU.

Jeg har ikke noget imod at man som kvinde har det sjovt med at date, nyder opmærksomheden, sommerfuglene i maven og den spændende nye sex. Faktisk synes jeg at det er noget du skal prioritere i din hverdag, især hvis du er single og der ikke venter en lækker fyr hjemme på sofaen.
Jeg siger bare .... der er altså meget mere spændende måder at gøre det på!



Jeg bifalder "sluts". Jeg er selv en slut. Det har i lang tid været et negativt ord, fordi at mænd ikke synes at kvinder måtte være seksuelt frigjorte og have mange forskellige partnere. FYI - det må vi godt. Omfavn det. Lær dig selv bedre at kende. Men lad være med at bruge Tinder til det formål, det er mildest talt fantasiløst. Størstedelen af de mænd der bruger Tinder, som mine veninder beretter om, har ingen respekt for dem og har fået et forvrænget billede af "hookup"-kulturen. Tinder er for mange af dem blevet en erstatning for at samle den fuldeste pige op i byen, kl. 5 om morgenen, fordi hende de VIRKELIG gerne ville have med hjem afviste ham.

Lad være med at sidde derhjemme og søbe i din egen selvmedlidenhed imens du swiper dig igennem de værste playere i nærmeste område. Det er da lige til at blive deprimeret af, og imens går du glip af en flirtende samtale med ham den lækre barista, et flygtigt blik fra en fyr til en fest der giver sommerfugle i maven og at ham der har kigget på dig hele aftenen tilbyder at tænde din cigaret. Du skal ud og mærke virkeligheden og føle dig begæret på en helt anden måde, end at en fyr har lyst til at knalde dig på baggrund af et halvgrynet og over-redigeret billede. Du FORTJENER bedre.

Hold en fest - bed dine venner om at tage nogle af deres venner med! Tag til den fødselsdag du ikke lige kan overskue på lørdag - du ved aldrig hvad der sker. Gå på cocktailbar i stedet for diskotek (det er altså mere tiltalende at have en samtale over en lækker drink i en lækker belyst bar, end at råbe til hinanden på et svedigt dansegulv, hvor hende pigen på 16 lige har knækket sig ud over dine sko.) Gør noget ved det - og lad mobilen blive i lommen.

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© NYMFOMANIA
Maira Gall